خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/14 - 14:14
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
سرویس : اقتصادی
طاهری مطرح کرد:

انتقاد از افزایش مکرر قیمت کارخانه ای برای جبران زیان انباشته خودروسازان/جبران زیان با مولدسازی زمین و دارایی‌های بلااستفاده

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: زیان انباشته را نباید امروز با افزایش قیمت خودرو جبران کرد و باید از روش‌های دیگری مانند مولدسازی زمین و دارایی‌های بلااستفاده و توجه به نحوه ارائه تسهیلات جبران کرد.

مصطفی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملتدرباره زیان‌ده بودن خودروسازان، گفت: زیان انباشته خودورسازان ناشی از قیمت‌های دستوری، بهره‌وری پایین و مدیریت غلط است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی تامین قطعات، گرانتر از ارزش واقعی آن‌ها را یکی دیگر از دلایل زیان انباشته خودروسازان دانست و ادامه داد: برخی افراد سهامدار خودروسازی‌ها هستند اما از آنجاکه قطعه‌ساز نیز هستند، این قطعات را با قیمت‌های بالاتر به خودروسازی‌ها تحمیل می‌کنند و قیمت گران دست مردم می‌رسد.

وی اضافه کرد: زیان انباشته را نباید امروز با افزایش قیمت خودرو جبران کرد و باید از روش‌های دیگری مانند مولدسازی زمین و دارایی‌های بلااستفاده و توجه به نحوه ارائه تسهیلات و ... جبران کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به رانت و وسد نامتعارف موجود در قطعه‌سازی، تصریح کرد: باید زیان انباشته  خودروها از مسیرهایی مانند حذف این رانت جبران کرد، وزارت صمت باید به این موضوع دقت ویژه‌ای داشته باشد./

پایان پیام

 

خبرنگار: مصطفی جمالی

  • کد خبر : 375700
آخرین اخبار